Náš most nakonec vyprojektovala roku 2019 už s objektem obeznámená firma Valbek a městský úřad v Příbrami vydal stavební povolení.
Podle projektu měl být starý most z roku 1934 do základů zbourán včetně opěr a pilíře. Na úplně stejném místě měl být postaven nový železobetonový monolitický most, přičemž velikost profilu mostního otvoru by byla stejná jako doposud. Stejná rovněž zůstala šíře vozovky, tedy tři metry mezi zvýšenými obrubami. Šířka mezi zábradlími by činila 4,75 m. Celková šířka mostu je v projektu udávána 5,35 m a délka 16,74 metru.
V době výstavby, která měla trvat, nenastanou-li komplikace, deset měsíců, by byla stanovena objízdná trasa přes provizorní most postavený několik desítek metrů proti proudu Vlčavy. Na něj se mělo najíždět z ulice U mlýna a vyjíždět na nábřeží.
Zbourání starého, stavba nového a provizorního mostu mělo stát kolem 10 milionů korun. To vše se mělo podle optimistů odehrávat v roce 2020, pesimisté mluvili o termínu čtyř pěti let.
Na most však nedala radnice dohromady peníze. Vždyť se jednalo o čtrnáctinu městského rozpočtu na rok! A žádosti o dotace se vracely zpět jak ping-pongový míček.
A tady pozor!
O parametrech nového mostu a náhradním řešením dopravy přes Vlčavu sice píšeme v kondicionálu, ale to všechno platí i dnes! Ale s jednou velkou změnou. Pilíř nebude a tím se o hodně zvětší průtokový profil mostu. A pak ještě menší změna: most bude asi o sedm centimetrů vyšší.
Pokračování zítra.
Objízdná trasa po dobu stavby mostu
Nový projekt už nepočítá s pilířem
Cvokařské muzeum
Alej Johanky z Rožmitálu 74Vytvořeno službou Webnode