Dopravní omezení okamžitě, dokumentace pro provádění stavby do konce srpna a výstavba i bez dotací. Lapidárně shrnuto - taková je současná situace kolem havarijního mostu ve Starém Rožmitále.
Už na začátku roku 2017 prohlásil statik, že si nevezme na triko, jestli budou na most jezdit auta těžší než dvě tuny. Kdyby se ale provizorně podepřel ocelovými traverzami, snesl by i tun pět. Tím by se ovšem hodně zmenšil profil, kterým proudí voda.
Tohle řešení radnice odmítla. Ještě téhož roku nechala vypracovat studii plzeňskou projekční kanceláří Valbek. Ze čtyř variant návrhu řešení vybralo město tuto: most zbourat a postavit nový. Optimisté předpokládali, že stavět by se mohlo začít už v létě v roce 2018.
Všechno ale bylo jinak.
Radnice rozeslala čtyři poptávky projekčním kancelářím, aby na základě studie a diagnostického průzkumu vypracovaly dokumentaci. A nic. Nikdo se nechtěl naším mostem zabývat!
Lze to vysvětlit i tím, že jsme se s naším mostem ocitli ve špatné době. Projekční kanceláře specializující se na mosty nestíhaly. Nejen Libeňský most a zhroucená lávka v pražské Tróji, ale i desítky, ba možná stovky dalších mostů a lávek po celé zemi byly tehdy podrobovány průzkumu, jak dlouho ještě vydrží a jejich majitelé hledali rychlá a co nejméně bolestivá a levná řešení.
Pokračování ve čtvrtek.
Takhle snad most v Luhu nedopadne. Snímek Václava Matouška z havárie Na drahách ve 20. letech
Dva dřevěné mostky před rokem 1926
V roce 1926 byl jeden z mostů zpevněn a zvětšen, ale sloužil jen osm let
Cvokařské muzeum
Alej Johanky z Rožmitálu 74Vytvořeno službou Webnode