Reklama je a byla všudypřítomná. Existovala vždycky, a kdo chtěl dát o sobě vědět, používal nejrůznější prostředky jak toho dosáhnout. A jedním takovým – na začátku 20. století se širokým záběrem pomalu jediným – byla tištěná inzerce.
Jakpak se třeba propagovali podnikatelé v Rožmitále? Ponechme stranou periodické tiskoviny a prolistujme si dvě knížečky z té doby. Jednu vydal v roce 1910 budoucí starosta města Gustav Klika a měla název Rožmitál pod Třemšínem – Dvacet výletů po okolních Brdech a druhou v roce 1913 kněz Jan Pavel Hille a pojmenoval ji Třemšín – Náčrtek historicko-místopisný. Brožovaná dílka o několika desítkách stran by patrně bez podpory rožmitálských podnikatelů nevyšla. Bylo ale v jejich zájmu, aby vydána byla. Vždyť měla přilákat na Rožmitálsko turisty – potenciální zákazníky.
Cvokařské muzeum
Alej Johanky z Rožmitálu 74Vytvořeno službou Webnode